Než do našeho světa vstoupíte, udělejte si chvilku a seznamte se s jeho základními rysy.
Ačkoli jeho základy vyrostly z knih a filmů o Harrym Potterovi, nejde o svět Harryho Pottera. Děj se odehrává více než sto let poté, co Harry nastoupil do Bradavic, takže na známé hrdiny tu nenarazíte jinak než v poznámkách učebnic Dějin čar a kouzel.
Náš svět však není uzavřený. Prolínají se v něm vlivy mnoha dalších oblíbených světů – od Zaklínače, přes Pána prstenů a Odkaz Dračích jezdců, až po Zeměplochu a mnohé další, které jsme jako vypravěči potkali na svých cestách. Všechny tyto prvky se tu mísí a společně tvoří jedinečnou směs kouzel, humoru a fantazie, která nás baví.
Proto se nedivte, když narazíte na zlobry, kteří při svítání zkamení, nebo na kamenné trolly, jimž to na slunci myslí pomalu – zatímco v zimě je možná potkáte na matematické olympiádě. Stejně tak tu můžete potkat enta i kikimoru, upíry a všemožná známá i neznámá stvoření z pohádek, legend a příběhů – všechna tu mají své místo.
Jako v každé RPG hře je i v HogWorldu důležité rozlišovat, kde hra začíná a kde končí. Rozhodli jsme se proto hráčům toto rozlišení co nejvíce usnadnit – tím, že každý má dva profily:
profil HRÁČE a profil své HERNÍ POSTAVY.
Profil hráče slouží především k přístupu na náš server a k identifikaci hráče jako skutečné osoby. Obsahuje tedy například kontaktní údaje pro obnovu hesla či jiné technické záležitosti.
Profil herní postavy je naopak určen čistě ke hře. Každý zkušený hráč ví, že když se ostatní postavy ve hře smějí, protože mu právě pohár vody, který se pokusil proměnit ve víno, rozprskl do obličeje, nesmějí se hráči, ale jeho postavě, které se kouzlo prostě nepovedlo.
Není tedy důvod brát podobné situace osobně – i když jeho postava si to nejspíš nenechá líbit a pomocí nějakého šikovného kouzla může zařídit, aby posměváčkům třeba něco spadlo na hlavu.
Zjednodušeně řečeno: to, co se stane ve hře, zůstává ve hře.
A to, co se stane v reálném světě, patří do reálného světa.
Pokud se tedy s někým pohádáš ve škole, v práci nebo doma, vyřiď si to tam, kde se to stalo, a netahej to do hry. Stejně tak, pokud někdo ve hře urazí tvou postavu, řeš to s jeho postavou ve hře a nepřenášej to jinam.
V prostoru HogWorldu neexistují žádná místa pro neherní komunikaci hráčů – zde žijí a komunikují pouze naše herní postavy.
Pro běžnou domluvu, plánování srazů nebo jiné organizační záležitosti slouží oddělený komunikační kanál, a to server na Discordu.
Vypravěče – ani žádný jiný viditelný dohled – u nás nečekejte. Naši vypravěči mají vlastní herní postavy, se kterými sami hrají, a používají i další nástroje, díky nimž mohou příběhy rozvíjet a ovlivňovat. Tyto postavy mohou, ale nemusí, zastávat zvláštní herní funkci – třeba kolejního ředitele, primuse nebo ředitele školy. Vypravěč může být klidně úplně obyčejný student, za kterým se však skrývá zkušený hráč, jenž ví, jak tvořit příběhy a jak je vyprávět.
A ano – vypravěči dokonce nemusí být vůbec vidět ani na Pobertově plánku.
Proč to tak je?
Za prvé proto, že i vypravěči jsou hráči. Chtějí si hru užít – jen ji hrají jiným způsobem než ostatní. Baví je vyprávět, vytvářet napětí a kouzlit příběhy, které ostatní vtáhnou do děje.
Za druhé proto, že toto uspořádání chrání jejich herní postavy před případnou mstou ze strany hráčů, kterým se třeba něco nepovedlo během hry, nebo jednoduše doplatili na svá herní rozhodnutí.
A nakonec i proto, že ostatní hráči se díky tomu nemusí cítit pod dohledem – hra tak zůstává svobodná, přirozená a plná překvapení.